Ráktalicska

… hogy görbíti a teret…

FPS legendák testközelből

Írta JonC Ekkor: 2009. november 26.

Q

Hihetetlen, és csodálatos mutatványokra képes manapság a Flash-technika. Teljes weblapok alkothatóak segítségével (amelyeken persze minden izeg-mozog, animál, és zenél), videókat nézhetünk, képeket szerkeszthetünk online, bugyuta ugrálós játékok kerülnek egy kattintásnyira segítségével, és még hosszasan sorolhatnám az alkalmazási területeit. Ma újabb meglepetésként ért a hír, hogy Flash-ben el lett követve a Quake1 konverziója is végre-valahára! Anno talán írtam is már erről a játékról, csak most nem találom azt a postot, úgyhogy nagyon dióhéjban csak annyit írnék erről a játékról, hogy 1996-os megjelenése megreformálta a belső nézetes lövöldéket: ez volt ugyanis az első igazán 3D-s FPS (First Person Shooter), amelyben végre nem papírból készült (azaz nem körbejárható) ellenfeleket kellett rakétákkal megcirógatni, hanem térbeli, lemodellezett szörnyek vártak minket benne. Ehhez társult a stuff egyedi hangulata, a sötét környezet, a zúzós metálzene (Nine Inch Nails), és a remek multiplayer. Annak idején (jézusom, már 13 éve!) ez a kicsike megizzasztotta a gépeket rendesen, mivel a végletekig kihasználta a 486-osokban/Pentium 1-esekben, és a 1-2-4 megás videokártyákban rejlő hatalmas energiákat. Most meg böngészőben fut, és meg se terheli nagyon a masinát… hihetetlen. Tényleg fejlődik a technika, ez ilyenkor – ha ekkora időbeli távolságot veszünk – igazán szembetűnő lehet. Aki szeretne kóstolót kapni abból a grafikából, ami annak idején a csúcsok csúcsa volt, és nem bírtunk betelni vele (személy szerint 3-4X végigvittem), az kattintson a továbbra!

Íme a beillesztett verzió, de ha valaki teljes képernyőn szeretné élvezni a látványt az kattintson ide (tipp: F11-gyel eltüntethető a böngésző felső sávja, így még nagyobb lesz a játéktér)!

Ja, és a rend kedvéért (illetve, hogy értelmet kapjon a címben használt többesszám), ezen a linken (szintén teljesképernyős verzióban) elérhető a Doom-Heretic-Hexen triumvirátus egy játékba pakolt változata is! Jó szórakozást ehhez is!

Ez jó, megosztom!

    4 hozzászólás

    1. Tsyga:

      A Quake-t én igazán nem szerettem soha. Kivéve a Quake 3: Arenat, ami viszont márs zerintem egy más vonulat, stílusban is,meg játszhatódágban is. (talán másik motor is gondolom)

      Viszont a Doom nagy kedvenc volt. Furcsáltam most, hogy miért ilyen ez a Doom… hol van a kétcsövű shotgun?! és nagy nehezen rájöttem… Én a Doom 2-t nyomattam agyba főbe, nem az egyet. Viszont ami érdekes volt számomra, hogy a flashes verzióban is működik minden cheatek ős cheatje: IDDQD, IDKFA 🙂

      A komment időpontja: 2009 november 26th, 23:21

    2. JonC:

      igen, a kettőben volt a duplacsövű a nagy újítás, állítólag a multijáték egyik domináns fegyverévé vált gyorsan, de ennyire még én se vagyok öreg, hogy azzal játszottam volna hálóban 🙂 a Q3 pedig jól sejted, h más motor (finoman szólva), és más stílus is…nem mondom, hogy rosszabb mint az 1-2, csak másabb, speciel sokat nyúztuk középsuliban egymás ellen 🙂
      őscheatek? hm…ne felejtsük ki az IDSPISPOPD-ot (ami IDCLIP néven is futott), mint a titkos helyek felfedezésének legpraktikusabb módját 🙂

      A komment időpontja: 2009 november 26th, 23:28

    3. Tsyga:

      igen ez a falonátmenés kód, és csak a kettőben működütt az IDCLIP. 😉

      A komment időpontja: 2009 november 27th, 14:45

    4. A Doom már megint… | Ráktalicska:

      […] vagyok vele, hogy mostanában (és régebben is) jópárszor írtam már erről a pixelhalomról, de megint ráakadtam egy pár […]

      A komment időpontja: 2009 december 4th, 13:38

    Írj kommentet!

    

    Top 5 post

    

    Érdekesség még, hogy 790 darab post, és 2657 darab kommentár született a blogon 2009. szeptember 12. óta. 2 vendég, 2 bot - most ennyien vagytok/vagyunk az oldalon.

    Tagek