szept 20
Update: nem ray, hanem path tracing a képalkotó eljárás neve, amit ez a program használ. Nézze el nekem mindenki, totál hülye vagyok az ilyesmihez 🙂
Szeretnéd háttérképként használni a kedvenc Minecraft-os alkotásodat, csak a screenshot túl pixeles? Íme a megoldás, amihez szerencsére nem is kell 3D-s grafikában jártasnak lenned, elég egy kis angoltudás:
- Letöltöd a Chunkie nevű programot innen
- Elindítod a könyvtárában található .bat file-lal (más platformokon is fut, mivel Java alapú, a Linuxos/Mac-es indítás is le van írva az oldalon)
- Betöltöd a kedvenc mapodat
- A Shift-et nyomvatartva kijelölsz egy területet, majd a kijelölésen nyomsz egy jobb klikket
- Beállítod a nézetet, amiből szeretnéd csinálni a
raypath trace-elt képet (egér + WASD (Shift-et nyomva finoman mozdíthatod a kamerát), továbbá F=lefelé, R=felfelé, J/K=szuperzoom) - Mókolsz az opciókkal ízlés szerint, igazából a felbontás, és az SPP target ami megszabja az elkészült kép minőségét (meg persze hogy meddig teker a géped az elkészítésén)
- START
- ???
- PROFIT!
Ez például egy 800X800-as kép (saját), ami 1000-es SPP (samples per pixel) targettel készült. Az égbolt renderelését ilyen beltéri shotoknál persze ki lehet kapcsolni, rövidebb idő alatt elkészül így:
További fasza példákat itt, itt vagy éppen itt lehet találni.
van egy-két szép render a sample-kben.
a tiédnél a komponálással van baj, amúgy fasza. 🙂
cch, és leszólja 🙂
amúgy ott lent a kép középpontjában a kis barlangi veteményesem figyel 😉
barlangi veteményes! ez leleményes! 😀
vittél földet, meg töklámpást fényforrásnak, és terraformálod a nethert?
terraformálás. tökéletes szó, köszi 🙂
amúgy látom érdekel a téma, íme egy kép, amely a belsejét ábrázolja:
https://www.dropbox.com/s/2fbvnjhzum1gib4/2011-09-28_22.15.26.png